01 april, 2014

Ierse uittocht


De eigenaar van het hotel reageerde verbaasd toe ik zei dat ik M. regelmatig tipte.

Blijkbaar zijn de andere gasten niet zo ruimhartig.
But M. does a great job!! Als ze een dag vrij is zien wij het verschil in aanpak.

15% voor een ober is obligatoir. Maar iemand die een half uur bezig is - je kamer op orde te brengen, de badkamer -en keuken te soppen en bedden op te maken - verdient helemaal geen gratitude?
Okee - M. verzet voor ons, omdat we haar iedere zondag iets toestoppen, de Alpen.

Ik heb ook wel met haar te doen.
Ze is een pietje precies en moest de afgelopen tien dagen een condo, waarin Ieren verbleven, schoonmaken.

Iedere dag kwamen er bergen rotzooi naar buiten.

Gisteren vertrok de Ierse clan (ik schat dat er dertig in ons hotel logeerden).
De groene bende is terug naar Cork.
Naast de puinhoop lieten ze ook nog hebbedingetjes achter. M. gaf mij dit ongebruikte luchtbed.


Ook voor de noodles, door ons slurfjes genoemd, was geen plek in de bagage.

Er was afgelopen zaterdag een bruiloft in Naples Beach Club. Geen goedkope (aan)gelegenheid.
Een zoon/broer/neef/oom (wonend in Chicago) ging trouwen.

Zo'n 200 Ierse familieleden vlogen voor die gelegenheid naar dit paradijslijk oord en hadden het erg naar 't zin.

Ik vind Ieren over het algemeen heel aardig.
Maar een tip voor M. kon er niet af en dat viel me bitter tegen.


Geen opmerkingen: