18 april, 2014

Zeeuwse plaatjes

 
.............het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets.....
 
 
Ik had bij De Kleine Schorre (die de witte wijn - inmiddels Obama wijn genaamd - mocht leveren voor de lunch van de nucleaire top) nieuwe aardappels gekocht.
 
Nee, geen buitenlandse. Echte Frieslanders van Zeeuwse bodem!
Ze waren net binnen.
Schrik niet. Paasprijs: €1,96 per pond.
Maar het zijn echt de eerste.
Die gaan we maandag heerlijk oppeuzelen met de Zeeuwse asperges.
 
Ik schrijf er ieder jaar weer over en zal dat blijven doen: 
dit is het jaargetijde van de lekkerste Zeeuwse groenten.
Ook de lamsoren kon ik niet weerstaan.
 
 
Ik had zo'n heerlijk gevoel over mijn kostelijke aankopen dat ik - dromerig als ik was - een afslag miste.
En wat was ik blij dat ik die afslag had gemist.
 
Ik kwam in Noordgouwe uit.
 
 
Plaatjes schieten.
Daar leent Schouwen zich uitstekend voor.
 

Geen opmerkingen: