03 april, 2014

Service

 
 
Voordat ik in een van mijn volgende blogjes losga over leugens, bedrog en het niet nakomen van afspraken, eerst even een aardig stukje over Publix, de supermarkt.
 
Ik moest, terwijl de regen met bakken uit de hemel kwam, boodschappen doen.
 
Nadat alles keurig was ingepakt door een inpak-bejaarde liep ik zelf (op eigen verzoek) met de boodschappenkar naar de uitgang.
 
Daar stond een vriendelijke jongeman in een gele regenjas mij op te wachten.
"Do you want me to bring your groceries to your car?"
 
Hij reikte mij een paraplu aan en nam de kar van mij over.
Ik wilde hem tippen, terwijl ik weet dat ze het niet mogen aannemen. Hij nam de fooi dan ook niet aan.
 
Terwijl ik droog plaats achter het stuur nam, zag ik een gele gestalte met een lege kar terug naar Publix lopen. Klaar om de volgende klant bij te staan.
 
Hee, Nederlandse grootgrutters - kom hier eens stage lopen! 
 

Geen opmerkingen: