31 december, 2006

Oud- en Nieuw


Gisteravond had ik het beslag voor de oliebollen al gemaakt zodat die bij het elektrische kacheltje kon rijzen. Dat is goed gelukt en vanmorgen heb ik in de douchecel de oliebollen gebakken, waarna ik zelf de frituurlucht van mij afspoelde.

Iedereen heeft zo zijn eigen traditie op oudejaarsdag-en avond.
Uitbundige feesten, kroegentochten, of gewoon thuis bij de haard met tric trac en jaaroverzichten op de televisie.
Ik denk vooral even aan al die mensen die vanavond werken!! Chapeau!!

Omdat het vandaag zondag is, heb ik de hele dag het gevoel dat het al 1 januari was.
Het zijn ook vreemde laatste dagen van het jaar. Gisteren was er emotioneel nogal wat te verhapstukken: afscheid van James Brown, afscheid van Sonja en de strop voor Saddam.
En dan vandaag het afscheid van 2006.


Vanuit een sfeervol Zeeuws kotje wens ik iedereen een heel gezellige oudejaarsavond met aansluitend, in alle opzichten, een heel voorspoedig nieuwjaar.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ook ik wens jullie (ook de lezers) een prima nieuw jaar toe (en lánger natuurlijk!)....

Nou, dat afscheid van Sonja neem ik maar met een korreltje zout. Die andere byebyes, tja, daar kan niemand meer omheen. Luguber filmpje trouwens van de ophanging van Sadam. Kreeg er een naar gevoel van...toch wel. Ondanks dat ik weet wat ie allemaal uitgevreten heeft. Ben er nógal dubbel over. Maar ik bekijk het dan ook met westerse ogen. Raar idee, te kijken naar hoe een rat vermoord gaat worden en je weet dat ie binnen een minuut dood zal zijn. Beschaafd?....Nee, denk het niet.