13 februari, 2007

Happy hour

Tussen 4-6 pm. twee drinks halen - één betalen. Het al eerder genoemde Sam Snead heeft een gezellige bar waar mensen na hun werk of partijtje golf een borrel komen drinken. Een bord Chicken Wings is onze favoriete appetizer.

Aan de bar zaten twee - zo te horen - Russische dames, luchtigjes gekleed. Mijn fantasie ging met me op de loop toen ik opmerkte dat de heren aan de bar wel heel veel aandacht aan dit, gebrekkig Engels sprekende, tweetal schonk.
Ik kon het niet nalaten hen aan te spreken en kwam al snel door hun omtrekkende bewegingen achter hun activiteiten in Naples. Ze werkten in een shopping center. Toen ik vroeg waar en in welke winkel, ontweken ze me en keken elkaar schrikachtig aan.
"So you have a Green card", was mijn constatering. Van schrik gleden ze van hun barkruk en namen de blote benen, nagestaard door "wishfull thinking men". De tweede gratis borrel was hun enige troost.
Wij komen nu bijna 20 jaar in dit oord, zijn hier residents geweest, maar Russische hookers was ik nog niet tegengekomen.
Na de illegale Mexicanen lijkt het erop dat ook de U.S. moet geloven aan Oost-Europese gelukszoekers, of in dit geval -sters. In dit deel van Florida zijn in ieder geval genoeg mannen met een dikke geldbuidel te vinden die graag hun biertje bij Sneads drinken.

Geen opmerkingen: