07 februari, 2007

Uitje

Gisteravond zijn we met onze vrienden - oude
overburen - Jill (foto)& Sonny naar de film geweest. Dreamgirls is een must see als je van muziek in alle genres houdt. Hudson (ex-Idols) zingt iedereen, incl. Beyoncé, van het scherm. Ik noem dat heel eerbiedwaardig een gouden strot. Acteren leert ze ook nog wel eens. Eddy Murphy is mijns inziens terecht genomineerd voor een Oscar. Je herkent meerdere verhalen -en artiesten zoals Little Richard, the Surpremes, the Jackson 5, the Temptations en the 4 Tops. Hudson vind ik zelf het evenbeeld van Aretha Franklin, zowel qua stem als uiterlijk.
Om 10 uur stapten we ons favoriete restaurant Sam Snead binnen waar ik een heerlijke Ceasar Salad met blackened chicken nam die ik liet zwemmen in goddelijke cosmo's.
Vervolgens zakten we af naar Sonny & Jills huis voor koffie en after dinner drinks. Met tranen in mijn ogen keek ik naar de overkant en zag tot mijn grote genoegen dat onze Nederlandse gordijnen er nog hingen.

Het limonadeglas vol Kalua met ijs, dat als troost moest dienen, maakte mijn stemming alleen nog maar melancholieker.
Als een blok viel ik in ons kingsize bed in slaap en droomde van - opnieuw - een huis in Naples.

Geen opmerkingen: