Ja, ik geloof het wel. Zo nu en dan vind ik nog verdwaalde reclames van schoonmakers en mobiele pizzeria's, maar dat mag geen naam hebben. Wel krijg ik steeds meer geadresseerde reclametroep. Hoogst irritant, want voor de zekerheid maak de envelop open - tenzij het duidelijk is wie de afzender is.
En dus zitten we nu met het fenomeen nieuwsbrieven. Iedere - zichzelf respecterende -middenstander, die een beetje met zijn tijd meegaat, verstuurt ze.
Winkels, loterijen, hotelketens, vliegtuigmaatschappijen, noem maar op. Je kunt ze als spam cq. ongewenste afzender beschouwen, of jezelf uit de mailinglijst schrappen.
Voor dat laatste moet je even naar beneden scrollen en goed de kleine lettertjes lezen. Veelal laat de betreffende onderneming je verder met rust.
Maar ook hier geldt: opgestaan, plaatsje vergaan. Ben je van de één af, ligt de volgende alweer in je digitale brievenbus.
Toch zit er wel eens een aantrekkelijk aanbieding tussen. Ik zal geen reclame maken, maar afgelopen vrijdag ontving ik van een Spaans hotelketen een knallende nieuwsbrief. De voorpagina sprak meteen aan en verleidde mij verder te kijken.
Resultaat: we gaan komend weekend naar Brussel.
Consequentie: twee VERTELSELloze dagen.
3 opmerkingen:
twee VERTELSELloze dagen.
...met uitzicht op een verslag in geuren en kleuren!
"Wampie, mijn stamgast, jij krijgt je verslag". Ik hoop in lekkere geuren en mooie kleuren. Maar met mij weet je het nooit.
PS: ik heb nog wat appeltjes voor de dorst. :-)
Een reactie posten