09 mei, 2008

Zwarte lijst der IP-brigade

Het moet ook altijd MIJ overkomen. Gisteravond kreeg ik ineens mijn verzonden e-mails, die ik naar een XS4ALL-adres stuurde terug. Geblokkeerd!!
Nu heb ik gelukkig zelf meerdere (ook een XS4ALL) adressen en ja hoor hetzelfde.
Ik begreep er niets van, dus klikte ik een link aan.

Tot mijn grote schrik zag ik dat ik op een Blacklist voorkwam. Nou ja, mijn IP-adres, dan.

Vanmorgen heb ik een uur lang!!!! XS4ALL proberen te bereiken. In gesprek of wachttijden die uitliepen tot 20 minuten. Toen heb ik de helpdesk gemaild. Vervolgens mijn eigen provider gebeld.
Nergens hulp of uitleg. Telkens werd ik naar die links verwezen. Daarop moest ik handelingen verrichten waar ik niets van begreep.
Totdat ik een mailtje naar het Abusecentrum van XS4ALL stuurde. Daar kwam een razendsnelle reactie op:

Beste E. ten Bruggencate,

Bedankt voor deze melding. De DSBL blacklist heeft inderdaad ten onrechte de Versatel mailservers op de blacklist geplaatst. We hebben een wijziging gemaakt waardoor mail via Versatel bij XS4ALL weer normaal zal aankomen.Excuses voor de overlast.

Het zoveelste geval van 'foutje, bedankt'. Inmiddels heb ik een label 'klachten' aangemaakt.
En daar zakt mijn drukverband echt van af.

Geen opmerkingen: