10 mei, 2008

Verjaardag

Dat is ook wat. Ben ik mijn eigen Blogverjaardag vergeten.

3 mei 2006 - twee jaar en één week geleden - schreef ik mijn eerste VERTELSELTJE.
Vorig jaar, op de eerste verjaardag, schreef Theodor Holman een aardige anekdote.
Toen ik hem (de leukste columnist van Nederland) vertelde dat mijn BLOG twee jaar in de digitale lucht is, verraste hij mij per e-mail met deze thesis over de goede columnist.
Zoutvaatje paraat?

Een goede columnist moet zich slechts aan 9 (negen) regels houden.
1. Hij moet altijd ontroeren. (Kwaad maken, laten lachen, laten huilen.)
2. Zijn column mag nooit voorspelbaar zijn, tenzij die voorspelbaarheid ontroert.
3. Een goede columnist heeft iets ‘rafeligs.’ (Zijn gedachten zijn nooit helemaal af, soms doet hij ook maar wat.)
4. Een goede columnist schrijft soms literatuur, maar meestal niet.
5. Een goede columnist is een hooligan, maar wel één met goede manieren.
6. Een goede columnist hecht niet aan ambitie, carriere of een goede naam.
7. Een goede columnist vindt ruziemaken leuk.
8. Een goede columnist staat laat op, gebruikt drugs, drinkt te veel alcohol, neukt alles wat-ie maar te pakken kan krijgen en is onbetrouwbaar.
9. Een goede columnist is bij voorkeur een achterdochtige persoonlijkheid.
10. Een goede columnist houdt zich aan niet één regel.
Theodor Holman


Strooien maar.

Geen opmerkingen: