15 juni, 2008

Vaderdag

Zoonlief zat er behoorlijk naast toe hij vorige week zijn vader (en moeder) uitnodigde voor een etentje.
Ik was geheel onwetend. Mijn lieve vader is tenslotte al veertien jaar dood.

Nou ja, dat hebben we dan maar gehad.

Het is verleden tijd, de tijd van zelf gefabriceerde creaties:
eigen plaksels, waarbij er zich door de verfstof van het crèpepapier een eigen (ongewenste) compositie aftekende;
wenstegeltjes;
fotocollages;
vingerverfcomposities;
uit het hoofd geleerde liedjes en/of rijmpjes, die hij om vijf uur 's morgens aan papa's bed kwam opdreunen, terwijl papa net een uur in bed lag;
baksels (week of van steen) waar hij zelf al van had gesnoept;
zelf getimmerde sleutelrekjes (die trouwens nog steeds functioneren);
gekleide asbakken;
gevlochten onderzettertjes;
gepunnikte hondenriem;
lappen documentenmapjes;
zelf gekweekte tuinkers of iets dat daar op leek, het had in ieder geval een blaadje.

Hartverwarmend.

Toen hij wat ouder was kwamen er wat handige, goedbedoelde diensten bij:
ontbijt op bed;
hond uitlaten;
biertje uit de koelkast halen;
auto wassen;
schuurtje opruimen;
gras maaien;
papa laten winnen met spelletjes;
papa laten winnen met tafeltennis;
papa het gevoel geven onoverwinnelijk te zijn.

Hartverwarmend.

Nu laat hij anderen koken.

4 opmerkingen:

cableclair zei

Saved my butt! Dank!

Ik was namelijk al helemaal aan het vergeten dat het Vaderdag was tot ik dit hier las.

oeps.

Ellen ten Bruggencate zei

Dames van Swaaij - denk aan papa!!
Leuk jullie tot mijn 'Vertelselvrienden' te mogen rekenen. De site heeft inmiddels een trouwe lezersschare van Australië - de V.S - de U.K - Italië tot in het NL'se Haamstede. Dat vind ik erg leuk en dank al die toegewijden. Ik ben gezegend met een site zonder trollen en agressieve reag(l)uurders.

cableclair zei

Ja, ik verbaas me vaak zo om die reacties op andere sites (ik noem een Desmetlive, of een Hansteeuwen.tv)

Wat een korte lontjes en ongeduld en bizarre gedachtenkronkels. Daar kan ik met mijn hoofd vaak niet bij, zo'n andere golflengte.

Ellen ten Bruggencate zei

Veelal mensen die niet veel in te brengen hebben en op het anonieme internet ineens een machtsgevoel krijgen. Ze uiten dat met macho-taal, maar wel onder nicknames of anoniem. Hoewel de sites prima zijn (zie jouw voorbeelden),reageer ik dan maar niet (mee). Not my cup of tea.