14 juni, 2008

Vandaag

precies 35 jaar geleden.....................de eerste, echte kus.

Er zijn er ontelbaar veel gevolgd.

"De Pelikaan" - een gerenommeerd corpshuis - in de Rozenburglaan. Ik was er tientallen keren langs gefietst, met knikkende knieën. Ik wilde hem zien, maar hij mocht mij niet opmerken. Vijf jaar ouder, dus een zinloze verliefdheid.
Hij gaf mij bijlessen economie.
Op 14 juni 1973 zou ik - als dank - voor P. koken. Gevulde paprika's.
Ik had geen honger, hij wel. Arme student, die zijn geld verzoop op de sociëteit en thuis potten pindakaas leegvrat.

Aan die gevulde paprika's blijft het etiket van liefdesmaal hangen. Ik heb het daarna ieder jaar op 14 juni gemaakt. Maar die romantische traditie vervaagde.

P. is vandaag met zoonlief aan het golfen. Zo gaat dat.

Ik blader door albums met vergeelde foto's. Strakke jonge koppies - onwetend wat de toekomst zal brengen.

Die dag vergeet ik nooit meer. Het was het begin van alles.

6 opmerkingen:

cableclair zei

gefeliciteerd! Wat een geweldige foto!

Ellen ten Bruggencate zei

Héééééé, daar is Claartje weer eens. Alles goed?

cableclair zei

Ja! Alles goed! Ben weer in Nederland hahaha. Ik lees je blog iedere dag trouw hoor ;-).

Emmy van Swaaij zei

Ha dacht ik, kom laat ik eens een reactie plaatsen want hey wat een leuke foto! Zie ik daar Claartjes naam haha hallo zusje! dus Ellen bij deze ben het helemaal met mijn zus eens! (nou ja zusje, ben toch een minuut ouder!) Het is toch een kleine wereld zo op het web!

Groetjes!
Emmy

Ellen ten Bruggencate zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ellen ten Bruggencate zei

Emmy, ik heb bij Vaderdag uitgebreid gereageerd. Take care, E.