17 december, 2011

Kerstkaarten


Verstuurt u ze nog?
Kerstkaarten.
Ik wel.
Misschien wel omdat ik ze graag ontvang.
Vooral wanneer er een berichtje bij zit. Over kinderen, kleinkinderen, ziektes, vakanties.

Mijn traditionele kerstbrief is er niet meer bij. P zegt: "dan moeten ze je blog maar lezen."
En inderdaad: ik wil niet in herhaling vallen.

Wel maak ik werk van de kerstkaart. Dit jaar werd het een compositie van foto's.
Dan kan iedereen zien dat we er nog goed gevuld bij lopen. Ik hoor ze zeggen: "goh - niets veranderd."

Ik maak mijn verzendlijstje altijd aan de hand van het aantal ontvangen kaarten.
Heeft u me in 2010 een lieve wens gestuurd, dan staat u op mijn lijstje.
Natuurlijk vallen er een aantal af. Wegens overlijden. Of ruzie.
Er komen er ook een paar bij. Die een lief woord verdiend hebben.

Maarrrrrr..................................en wellicht herkent u dit.
Ik ontvang onverwacht kaarten van mensen die in 2011 niet op mijn lijstje stonden. Wel in 2009 of 2008. Maar toen stuurden ze ons geen kaart.

Blijkbaar werken zij volgens eenzelfde systeem.

Bah - want ik heb geen foto's meer en voel me (in sommige gevallen) toch verplicht een kaart te sturen.

Herkenbaar?
***

Geen opmerkingen: