24 december, 2011

Are you being served



Nee- ik ga niet zeuren over Nederlandse hufterigheid.
Ik ga een stukje schrijven over het boodschappen doen bij een lokale supermarkt, hier in Sidmouth.
Lees en vergelijk.
Lees en trek uw conclusie.

Vandaag deden we boodschappen bij "Waitrose." Wellicht de beste - maar niet de goedkoopste supermarkt in deze regio.

Druk was het zeker.
Maar wat te denken van parkeerregelaars.
Dankzij deze ingehuurde jongens werd het geen chaos op het parkeerterrein. Iedereen vond snel een plaatsje.

Er waren volop GRATIS winkelwagens (in twee maten) en mandjes.
>>De mensen zetten hun kar keurig terug of ze worden direct teruggezet door een medewerker. En van jatten is helemaal geen sprake.<<

Bij de kassa's ook geen eindeloze rijen. Ze waren gewoon allemaal open.
Wat te denken van GRATIS plastic tasjes, die keurig voor je worden klaargelegd.
Ook bij het inpakken van de boodschappen schoot een jongeman mij te hulp.

In de winkel zelf liepen wel dertig Engelse medewerkers - zodat iedereen vond wat hij zocht.
Ik vroeg bij de deli naar porc pies zonder ei. Die hadden ze alleen in de koeling, elders in de (gigantische) winkel. De deli-bediende liep meteen (zonder dat ik daarom vroeg) met ons mee om het aan te wijzen.


En deze prachtige heerlijkheden moest ik even vastleggen.
Meteen kwam er iemand op me af. Of ze me kon helpen.
Inderdaad kon ze dat. P. had een heelijk warm bruin brood uitgezocht en dat mocht ze even door de snijmachine halen.

Zie hier: een land in recessie. Wat niet ten koste van klantvriendelijkheid gaat.
*****

1 opmerking:

Angelien zei

En zo hoort het ook.....

Fijne en gezegende Kerstdagen wens ik jou en je man! Geniet van elkaar en alle mooie momenten die je nog te wachten staan in 2012!

Vriendelijke groet,
Angelien