25 december, 2011

Onze kerst



foto's

Wij werden om 13.30 uur bij onze gastheren verwacht.
Onze inbreng was de drank en het dessert.

Gezellig was het zeker. Mede dankzij de weelderige decoraties.
Ze hadden er een enorm werk van gemaakt.

Ieder voordeel heb zun nadeel.

We waren om kwart over drie klaar met eten en hingen vervolgens voor de buis uit te buiken.
Onze gastheer dacht een leuke film uitgezocht te hebben.
Wij vonden het slaapverwekkend. En hij eigenlijk ook.

Eén voor één vielen zakten we knikkebollend weg en één voor één werden met een drooggesnurkte mond wakker.
50-plussers, 60-plussers en een 70-plusser.
De 80-plusser wist wakker te blijven.

Ik dacht aan mijn zoon in Oostenrijk die waarschijnlijk nog een afdaling deed en daarna een warme douche zou nemen om zich vervolgens in feestkleding te steken.

Weliswaar kijken wij nu naar de dubbele finale-aflevering van Downton Abbey, maar ik zit hier toch met een dubbel gevoel.

Waarschijnlijk krijg ik om een uur of elf honger en ga ik eieren bakken.

En hoe is kerst u bekomen?
*********

Geen opmerkingen: