Vandaag
hebben wij Wi-Fi in ons Zeeuwse huisje gekregen.
Handig voor ons, maar ook een gebaar
naar de huurders – die vanaf nu gratis kunnen internetten.
De
installateur had een goeie tip - weliswaar naar aanleiding van vervelende ervaringen.
“Zitten Duitse gasten weleens aan uw zenderindeling?”
‘Jazeker.
Die moeten wij na het seizoen altijd resetten,’ beaamde ik. 'Ze willen ARD en WDR op 1 en 2 hebben en gooien daar de hele boel voor in de war.'
“Nou,
hetzelfde gebeurt meer dan regelmatig met routers. En helaas kunt u die niet
zelf terugzetten. Daar moet dan weer iemand voor komen, of je moet een nieuwe
router aanschaffen.”
Hoe geschift zijn sommige mensen!!
Hij ging
verder: “Wij raden mensen zelfs aan de resetpin “onklaar” te maken, bijvoorbeeld met een druppel nagellak.“
Die oplossing vonden wij wat rigoureus, maar dat de router uit handen van onrechtmatige resetters moest blijven was evident.
Onze
meterkast is in drieën verdeeld en zo kwam P. met een slimme, passende oplossing.
Daarvoor hadden we wel Steutel (Zierikzee) nodig.
Om 11.30 uur gebeld - om 13.00 stond hij voor de deur.
Binnen een uur was er een stopcontact geplaatst in de meterkast en stond de router op een (hopelijk) onbereikbare, verboden plaats.
1 opmerking:
Met respect: een vreemd verhaal van de installateur. Dus gasten zouden de router opnieuw kunnen instellen en de eigenaar daarna niet? Onzin. Advies om de resetpin onklaar te maken? Ik hoop dat deze installateur meer verstand heeft van verzekeringen....
Een reactie posten