08 juni, 2012

Sportzomer 2012


In mijn geval meer sportSCHIZOmer.

De ene dag zal ik het leuk vinden. De andere dag ben ik het spuugzat.

EK voetbal – Wimbledon – Tour de France – The Open (waar wij weer bij aanwezig zijn!!) – Olympische Spelen en de Ryder Cup. Deze evenementen staan in de (sport)agenda van mijn echtgenoot.

Ik weet nog niet wie er het meest naar (de televisie in) de slaapkamer gestuurd gaat worden.

In de supermarkten sla ik het aanbod van stickers, kaarten, pluizen beestjes en andere Oranje gadgets vriendelijk af.

Toch trof ik “ooolé, ooolé” tussen mijn boodschappen aan. Zal de kassière (stiekem) in mijn boodschappen tas gestopt hebben.

Na het EK begint het Olympische aanbiedingen festijn.
"Bij de paprika wokkels krijgt u een pakje oranje condooms."
Want na de wedstrijd mag er geneukt worden, zo zeggen deskundigen.

Waar ik trouwens wel iedere dag naar uitkijk is VI Oranje, dat (heel slim) om half elf op RTL4 begint. Slim, omdat NOS Studio Sportzomer van de NOS pas om elf uur de lucht ingaat.

Als ik zin heb en er niets anders is kijk ik na twaalven naar de herhaling. Maar Jezus, wat is dat een doods programma. Só saai.
De cijfers liegen er ook niet om. Zie SKO
Gisteren:
RTL4 - VI Oranje: 939.000 kijkers.
NOS Sportzomer: 749.000 kijkers.

Jack van Gelder verzin een list!
 En dan bedoel ik niet Victoria Koblenko (die met die pukkel in haar mondhoek).
Wat doet, nee wat moet, zij daar aan tafel? Jack al teasend een beetje opgeilen?
Wat een contrast met haar vriend Evgeniy Levchenko.
Les extrêmes se touchent (de beauté), zal ik maar zeggen.

Vanavond de openingswedstrijd.
Morgen Nederland – Denemarken.
Ik zeg 2-0.

Maar misschien is dat meer wishful thinking.
******

Geen opmerkingen: