12 juni, 2012

SerVies



Terwijl P. zijn jeugd door zijn vingers liet glijden, probeerde ik de aanslag uit het Mason servies te weken.
>>Dat servies waar ik in mijn boek (blz. 146) over schreef. Toen ik voor het eerst aan tafel bij zijn ouders zat.<<
P's moeder is drie maanden geleden overleden, 93 jaar oud.
Gisteren was de boedelverdeling.
Dankzij de grote auto van onze schoondochter kon P. de kleinere goederen vervoeren.
Gelukkig namen de kinderen de door hen uitgekozen spullen direct mee.


Inmiddels heeft alles zijn plek gevonden.
Helaas krijg ik de aanslag, het lijkt meer op inslag, er met schoonmaakazijn (nog) niet uit.
Tips zijn welkom!!


Mijn complete (trouw)servies is (tijdelijk) naar het kabinet verhuisd.
Tijdelijk, want ik vind alles nog steeds prachtig en raak er niet op uitgekeken.

Mason is servies no.4.
Het is (na 50 jaar) niet meer compleet.
Op de tien eierdopjes na.
*****

Geen opmerkingen: