12 juli, 2012

"The Cornwall" is mal (2)

******************************************************************
Eigenlijk wordt het iedere dag maller.
En dat voor £159,-
Dat is altijd nog €201,62
--
Er loopt hier ik weet niet hoeveel "staff" rond - maar werkelijk alles gaat mis.
Precies zoals twee jaar geleden.
--
Om 15.15 uur zijn we terug in het hotel. Doorweekt van de stromende regen.
Reikhalzend uitkijkend naar een warme kop thee.
--
Onze kamer is nog niet gedaan. En dat terwijl mijn lief aan zijn broodnodige middagdutje toe is.
Moet ik dan verdomme aan iedereen vertellen dat hij leukemie heeft??
--
We ontploffen bijna. 
Twee mensen beloven onze kamer in tien minuten schoon te maken. Of wij maar even in the lounge wilden wachten.


De lounge staat vol vuile vaat. Waarschijnlijk nog van de lunch.
Weer zie ik overal hotelmensen, maar niemand die ook maar een poot uitsteekt.
En dat voor £159,-
Dat is altijd nog €201,62
--
De receptioniste vraagt mij begrip te tonen.
Haar excuus:: bad weather, fully booked, housekeeping can't handle it.
En dat voor £159,-
Dat is altijd nog €201,62
--
Ik ben eerder op de kamer dan P., die een manager? meeneemt.
Die belooft dat de kamer de komende drie dagen vóór twee uur gedaan zal worden.
--
Nu hij er toch is: we laten hem ook nog even de haperende televisie zien.
Het beeld staat regelmatig stil. Dat gaat gepaard met het geluid van een knappende lamp.
--
"Has to do with the weather."
Sure - dan is het zeker twee jaar lang slecht weer.
**
Laat ik "positief" eindigen.
Niet over het hotel. Maar over booking.com - dat bijna al onze reserveringen verzorgt. En dat zijn er veel!!

Even terug naar maandag - de dag van aankomst.

Ik heb een superior roomad £179,-  geboekt.
Daar verheugen we ons erg op.

Helaas.
Een superior room is niets anders dan een kamer met een open badkamer (direct achter het bed).
Iets wat wij helemaal niet willen. Laat die badkamer maar lekker achter een muur/deur zitten.

Dus vraag ik de receptie of we een (goedkopere) luxury room kunnen krijgen.
Dat is mogelijk.

Wel moet ik zelf contact opnemen met booking.com, om de reservering te wijzigen. Allemaal heel ingewikkeld, maar het heeft te maken met af te dragen provisie.

Ik bel de Engelse klantenservice en leg uit wat het probleem was.
"Are you happy with what they offer you now," is de eerste vraag.

Booking.com regelt het verder met het hotel. Binnen vijf minuten krijg ik een telefoontje + e-mail met de bevestiging.

Aangezien er een drie dagen cancellation aan deze reservering vastzit wil ik mijn tijd niet verdoen met het zoeken naar een ander logeeradres.

Pluspunten zijn de locatie, de grote kamers met koelkast, thee/koffiemaker, groot balkon en ruime badkamer.

Maar helaas wegen die niet op tegen de minpunten.

En dat voor £159,-

Dat is altijd nog €201,62
*****************************

Geen opmerkingen: