03 juli, 2012

Escape ..........



Kent u dat programma?
Escape to the country. 
Van de BBC.
Het is een van onze favoriete programma's.
Alleen al vanwege de televisie zou ik in Engeland willen wonen.

Drie weken geleden:
"Schat ik heb ons opgegeven voor Escape to the country."

Vanuit de slaapkamer kwam geen reactie, dus ging ik even polshoogte nemen.
P. zat rechtop in zijn bed. Met een dikke grijns.
'Wat leuk! Waar? Voor hoeveel? Wat?'

Omdat hij zo enthousiast reageerde heb ik ons de volgende dag daadwerkelijk opgegeven.

Geloof het of niet - een week later werd ik gebeld door ene Alana Hurd, shooting researcher van Escape to the country.

Ik was totaal overdonderd en dacht in eerste instantie dat ik in de maling werd genomen.
Maar Alana belde me die dag tot vier keer toe en ging hard op zoek. Ze wilde het liefst komende week opnames maken.

Het was moeilijk en ik begrijp nu dat het een arbeidsintensief programma is.

Ze gaan namelijk gewoon alle Engelse Funda's af.
Mijn veronderstelling dat er wel een lijst met owners die hun huis graag in Escape....te koop aanbieden zou zijn klopte niet.

Verkopers genoeg - maar ze willen hun huis niet op de televisie.
Vandaar de eindeloze herhalingen van oudere afleveringen.

Enfin.
Er is veel gebeld. Er zijn veel vragen gesteld en de foto's waren al opgestuurd.
Helaas lukte het niet om voldoende huizen binnen redelijke afstand van elkaar te vinden.
De pret was van korte duur.
Maar pret was er.

Alana was zo lief om alle gevonden properties per post op te sturen.

Dus u kunt wel raden wat wij in Devon en Cornwall gaan doen. 

En dat alleen al is een escape........

1 opmerking:

Angelien zei

Wat ontzettend leuk voor jullie! Ook ik ben fan van dergelijke programma's, en zou graag ergens buitenaf wonen -> de stad uit! Maar ja, daar hangt wel een financieel plaatje aan, en dat is voor mij het struikelblok. Als jullie nou fijn genieten in Devon en Cornwall, dan komt dat ongetwijfeld weer naar hier terug in de vorm van mooie columns van jou, Ellen.
Geniet ervan
Vriendelijke groet,
Angelien