20 juli, 2012

Tripadvisor

******************************
Tripadvisor is geen booking site.
Je kunt er de reacties van tevreden en/of ontevreden gasten vinden.
Wel zijn er links naar sites als expedia en booking.com. - afhankelijk van de accomodatie.

Vanmorgen ging ik op zoek voor volgend jaar. Dan wordt The Open gespeeld op Muirfield. Nogal in the middle of nowhere.

Om niet in Edinburgh te belanden is het zaak nu al te gaan shoppen.

Ik vond op Tripadvisor een zeer goed beoordeelde B&B, zo'n 10 minuten rijden van Muirfield. Naast het overzicht stond een kader check availability.
Dat klikte ik aan.
Er bleek nog volop ruimte te zijn in de B&B. De prijs voor een week: £1080,-

Ik belde met de eigenaresse van de B&B en vroeg naar de prijs.
£1400,- voor de week. Een maand cancellation.
Ik bedankte haar voor de informatie en ging terug naar Tripadvisor.

Waarom was het verschil zo groot?

Weer belde ik de B&B en vertelde wat ik online had gevonden. Ik probeerde een verklaring te krijgen, maar die had ze niet.
Ze vond het vreemd, maar liet mij geheel vrij in mijn keuze: £1400,- bij haar, met een deposit van £500,- // of £1080,- op die naamloze booking site.

Weer ging ik naar Tripadvisor. Toen zag ik dat daar een deposit van £1080,- (het hele bedrag) werd gevraagd. Dat wekte mijn argwaan.
Ik ging met mijn laptopje naar beneden en vroeg de manager om advies. Zij ging meteen naar de cancellation policy.

“Very vague.”
Ze raadde het af. Betaal nooit het volle pond vooruit. Zeker niet a year ahead

Ik volgde haar raad op en belde voor de laatste keer met de B&B om de reservering vast te leggen.

Nu – zeven uur later – is er op Tripadvisor niet meer te boeken voor volgend jaar.

Ik denk dat ik mijzelf EN mevrouw een grote dienst heb bewezen.
***************************************************************************

Geen opmerkingen: