10 juli, 2012

Noord Cornwall today



Ons doel vandaag was het historische en legendarische TINTAGEL CASTLE
Het moet (voor ons) echt beter weer zijn dan vandaag om het drukke pad te bewandelen.


Vervolgens kwamen we in het idyllische plaatsje Port Isaac terecht.
Daar was het minstens zo druk.

Okee - het is een lief vissersplaatsje. Maar waarom er bussen mensen op af kwamen was me geheel onduidelijk.

Helemaal raadselachtig werd het toen ik een meute mensen met klikkende camera's bij een huis zag staan.
Achter mij hoorde ik:
"There it is. Look! That's the doctor's house.....................And look! There's the school."
Vooral de vrouwenstemmen sloegen over van opwinding.

Ik moest hier natuurlijk het mijne van weten.
Iedereen wilde mij graag vertellen waarom ze naar dit bedevaartoord waren gekomen.
Dit dorp is de locatie van een razend populaire Britse serie: DOC MARTIN

Het zal wellicht de stralende geest van Doc Martin zijn geweest, die naar ik heb vernomen een grumpy man is, want het weer klaarde op.

Zo kon ik (al zeg ik het zelf) prachtige FOTO'S maken.
*********

Geen opmerkingen: