14 november, 2012

Blok(kade)


 
Om 8 uur zit ik al bij de huisarts om mijn bloeddruk te laten checken.
Die is sinds P. een half jaar moet chemoën tot exorbitante hoogte gestegen.
 Maar de nieuwe medicatie slaat aan. Nog geen puike bloeddruk, maar er zit neerwaartse beweging in.
 
De laatste dagen heb ik me uit de naad gewerkt.
Boodschappen doen, wassen, strijken, pakken. Kortom - zorgen dat P. niets tekort komt tijdens mijn verblijf in Devon.
 
>>Ik ga namelijk een paar dagen weg.
Advies van de huisarts.
Helemaal alleen.
Naar lieve vrienden in Sidmouth.
Mijn hoofd leegmaken en de batterij opladen voor de laatste loodjes. Nog twee kuren.<<
 
Terug van de huisarts tref ik een gezicht dat op onweer staat.
De wc is verstopt, El.'
"Waaaaaaaaaaaaah?????"
Ik loop naar de plee en begin met de wc borstel in de drollen van manlief te porren.
Het wordt er niet beter op.
 
De sfeer is om te snijden.
P. moet een rioolbedrijf bellen (een taak die normaliter mij is toebedeeld) en doet dat ook - terwijl ik mijn laatste spullen inpak en me verkleed.
 
De heren zijn er binnen het uur.
 
"Mevrouw, hing er een toiletblokje in?"
 
Ik durf bijna geen antwoord te geven.
Het valt me nu inderdaad op dat de verfrisser niet meer over de rand hangt.
Mijn wc borstel weet uiteindelijk de verstopping op te heffen. 
 
Gelukkig maar, want ik heb vreselijk last van zenuwdarmen.
******

Geen opmerkingen: