24 november, 2012

Dag tante Hannie


 
Vanuit Dallas kwam het bericht dat J.R. is overleden.
 
Maar ik was van plan een paar woorden te wijden aan tante Hannie Lips.
 
Wij hadden nog geen televisie. Ik keek - met een paar andere kinderen uit de straat - bij een lieve oude mevrouw, een paar huizen verderop.
 
Het was altijd wachten op het afscheid van tante Hannie - met twee handen zwaaien.
We zwaaiden terug.
 
Mijn ouders vonden haar niet zo bijzonder.
Zij was van de KRO. Wij van de AVRO.

Wij liepen na school weleens naar haar huis op de Vredenhofweg en riepen dan haar naam. Maar de gordijnen bewogen niet.

Toen ze richting Hilversum verhuisde zag ik dat als verraad aan mijn stad. Dat die zoete tante Hannie dat deed.....
 
Nu is ze met J.R. op weg naar een andere wereld en zeg ik ze beiden gedag.
****

Geen opmerkingen: