28 november, 2012

Het vervolgdrama Tele2


 
Ook dit verhaal kent een vervolg.
Ik weet niet meer welke dag het was, ik geloof vorige week donderdag, dat ik totaal "doorgebeld" raakte.
 
Na de laatste woorden van klantenserver 4 - "mevrouw, wilt u nu uw abonnement met ons opzeggen?" - besloot ik mijn steun en toeverlaat Andrew van Dimension te bellen.
 
'Tuurlijk zullen er stoorzenders in de buurt zijn. Dat is inherent aan zo'n dichtbevolkte stad. Maar als je pc het weer doet wanneer je het modem even van de stroom hebt gehaald, duidt er toch op dat het aan het modem ligt. Vraag om een nieuwe."
 
Daar werd ik er niet vrolijker van.
 
Toch waagde ik een vijfde telefoontje met Tele2.
Gelukkig kreeg ik nu iemand te spreken die van mening was dat mijn klacht een treedje hoger behandeld moest worden.
Ik zou binnen 24 uur teruggebeld worden.
 
Dat gebeurde inderdaad.
"Ik zie dat uw modem 6 jaar oud is. Dan wordt het toch wel tijd voor een nieuwe."
 
Hij bood zijn excuses aan voor de slechte afhandeling van de klantenservice.
Natuurlijk accepteerde ik die - wetende dat er nog vele telefoontjes met Tele2 in het vooruitzicht liggen.
 
Gisteren kwam het nieuwe modem.
Het is 24 uur goed gegaan.
 
Tien minuten geleden heeft echtgenoot de stroom er weer af moeten halen.
 
Ik heb hier geen kracht meer voor.
*****

1 opmerking:

Anoniem zei

Als ex- callcenter-helpdeskmedewerker kan ik je vertellen dat dit waarschijnlijk ook gewoon zo blijft.
De vraag is natuurlijk in hoeverre mijn beeld hierover correct en niet vertekend is, maar na enkele jaren soortgelijke problemen voorlangs te hebben zien komen is mijn conclusie dat adsl voor veel mensen gewoon altijd goed werkt, maar voor een groep mensen altijd problemen geeft, en dan is zon callcenterscript gesprekje ook slechts voor de show.
Het probleem kan in dat geval nog aan je israpunt, de kabels naar je huis/straat vanaf de wijkcentrale, of de wijkcentrale(-router) liggen.

Alvorens ze je een nieuwe router toesturen is dat israpunt uitvoerig uitgemeten. en het functioneren van de wijkcentralerouter ook (door de eerste lijn), maar of je daar als klant eerlijke informatie over krijgt is de vraag, soms faalt men keihard de boel te vervangen en dan moet je als helpdesk agent maar een aannemelijk praatje houden omdat de klant anders ontploft(en terrecht).
Als je wijkcentralerouter problemen geeft, ervaren je buren dit waarschijnlijk ook. Vraag eens wat rond. Als de afstand tussen jou en de wijkcentrale groot is (kun je zo via google vinden),ervaren je buren dit ook, en dan houdt het op, ga dan liever voor kabel.
succes