Het is weer zover. Ik kan een klacht aan het label Tele2 toevoegen.
Sinds twee maanden ontspoort internet.
Alleen internet. Televisie en telefoon doen het.
We moeten dan even het modem van de stroom halen waarna internet het weer doet.
Vervolgens dient de decoder ontstroomt te worden om de televisie weer aan de gang te krijgen.
Het is alles een speelgoedtrein die iedere vijf minuten van de rails afrijdt. Je moet hem er telkens opzetten.
Inmiddels heb ik over dit probleem vier keer (waarvan drie keer deze week) met Tele2 gebeld, want het ontsporen wordt steeds frequenter.
Bij deze hun "oplossingen":
1. "Welke Windows gebruikt u? Wilt u dan eerst alle wifi-adressen, die u tijdens verblijf buitenshuis heeft gebruikt, verwijderen."
'Er staan hier 3 laptops met drie verschillende besturingen + 1 iPad.'
"Oh - uhhh - ja. Wellicht moeten we een nieuw wachtwoord nemen. Maar laat ik u eerst een sterker signaal geven. Dat kan helpen."
***
2. "Goh - zo te zien werkt uw modem goed. Ik moet hier even iemand over raadplegen, want dit heb ik nog nooit meegemaakt."
Wachttijd 4 minuten.
"Uhh, mevrouw. Ik ga u een sterker signaal geven en op een ander kanaal zetten."
Drie uur later is het weer mis.
***
3. "Ja dat is erg vervelend, mevrouw. Ik zie dat het modem het goed doet, maar dat er veel stoorzenders in de buurt zijn. Staat uw telefoon toevallig dicht bij het modem?"
'Ja - dat staat het al jaren.'
Ik verzet de telefoon.
"Ja mevrouw - u woont zeker in een druk bevolkte omgeving. Daar kan Tele2 helaas niets aan doen. Wij garanderen geen goede wifi-verbinding."
Als ik een klomp had - zou die nu terplekke breken.
'U heeft mij zeven jaar geleden dit pakket aangesmeerd. Het zou perfect werken. Ik woon hier al al zeven jaar, en nu ineens kan die verbinding niet tegen drukte?? '
"Ik ga u een ander kanaal geven. Wellicht gaat het dan beter. Maar Tele2 garandeert geen goede wifi-verbinding. U kunt ook een versterker kopen - maar daar moet u zich wel goed over laten voorlichten."
'En betaalt Tele2 die versterker?' Die vraag is cynisch bedoeld.
***
4. "Hè - wat vervelend. Ik zie dat mijn collega's er van alles aan hebben proberen te doen. Misschien moet u uw modem verplaatsen naar de meterkast."
'De meterkast is buiten de woning. En trouwens - de hele apparatuur is indertijd geplaatst door een gekwalificeerde monteur. Expres, zodat we achteraf geen gezeik zouden krijgen dat er dingen niet goed geïnstalleerd zouden zijn.'
"Mevrouw - Tele2 kan niets meer voor u doen."
Wij zijn dus opgegeven door Tele2.
Zo makkelijk gaat dat.
Waarschijnlijk is mijn klachtendossier vol.
Weet iemand een provider die een uitgebreid televisie pakket aanbiedt, evenals een wifi-verbinding die stoorzenders het hoofd biedt?
****
2 opmerkingen:
Hi Ellen, neem contact op met XS4ALL jongens en meiden met kennis van zaken. Mvg. Hans
De advertorial van Hans ten spijt is er geen enkele internetboer bereid om te GARANDEREN dat je wifi-verbinding probleemloos werkt. Je zult een bedrijf moeten inhuren of mazzel moeten hebben.
Een reactie posten