20 juni, 2013

Broekjes discussie

...de korte broek welteverstaan.
Alles is retro. Ook deze kleding.
 
Zijn die broeken te kort? Te aanstootgevend?
Het is de discussie van de dag.
 
Mijn man vindt het onsmakelijk bij de meeste vrouwen.
"Ik hoef niet te zien of ze haar kont heeft afgeveegd."
 
Dit soort discussies komen altijd weer terug.
 
Het zal mij een zorg zijn. Ik heb er geen last van.
 
Wat mij stoort zijn die opgedrongen telefoongesprekken: op terrassen, in de trein, in de tram, in de supermarkt, in het café, in de auto, op de fiets, in de lift, in......
 
Wat mij ook stoort is spuug op het trottoir.
Dat zijn gedragingen die mij treffen.
 
Ga ik even terug in de tijd:
Tijdens de flowerpower-tijd wilden vrouwen geen bh meer dragen.
Dat was een uiting van bevrijding.
 
Je zag alles. Uitpuilende tepels in een t-shirts is iets dat mannen nog meer opwindt dan blote tieten.
 
 
Mijn twee zussen en ik mochten er niet aan mee doen.
Volgens mijn dokterende moeder was het ongezond.
 
Daarna, begin jaren zeventig, kwamen de hotpants.
Ook weer een provocateur die wij niet gedragen hebben.
 
 
Een medewerkster werd door mijn vader naar huis gestuurd toen ze op maandag in haar nieuwe aanwinst, een miniscuul broekje, het kantoor binnenkwam.
 
"Ga jij je eerst maar eens aankleden."
 
Toen kon dat nog.
****

Geen opmerkingen: