30 juni, 2013

Retro-ziekten

 
Alles komt terug, ook ziekten.
 
Mazelen steekt weer de kop op. Weliswaar in de Bible Belt, maar toch.
 
Zelf ben ik al weken aan het kwakkelen.
 
P. zei het meteen toen hij mij voor de eerste keer hoorde hoesten: "kinkhoest."
 
Alle verschijnselen duiden er inderdaad op:
 
- de niesbuien in Rome, waarvan ik dacht dat het een allergie cq. hooikoorts was
- kort daarop die ongelooflijke prikkelhoest aanvallen
- en nu die hoeststoten met taai, helder slijm
 
Vannacht ben ik tot 6 uur opgebleven omdat liggen "killing" is.
 
Mijn huisarts heeft vrijdag antibiotica gegeven, maar daar merk ik nog niet veel van.
Ik heb hem net gemaild dat ik vermoed dat ik kinkhoest heb en drong aan op een bloedtestje.
 
Besmettingsgevaar bestaat niet meer (was in het nies-stadium). 
 
Morgen dus bloedprikken.
Is het inderdaad kinkhoest, dan moet ik het uitzitten (kan maanden duren).
 
Ik voel mij eigenlijk niet echt ziek en gelukkig blijft koorts achterwege.
 
Dat hoesten leidt tot uitputtingsverschijnselen en pijn in mijn rug. De medicijnen maken me groggy.
Neem ik Fluimucil om het slijm los te maken, dan mag ik geen prikkelremmers slikken.
En die prikkel meldt zich zodra ik ga liggen.
 
Het is dus even ELLENde.
 
Kinkhoest en mazelen. Alles is retro.
************

Geen opmerkingen: