11 juni, 2013

Syrië of ons eigen hachje?

*************************************************************
Erdogan heeft nu duidelijk laten weten een islamitische dictator te zijn.
Ik denk dat er geen twijfel over bestaat dat dit Turkije niet kan en niet mag toetreden tot de EU.
Hou nu een referendum en ik garandeer je dat de meerderheid van Nederland tegen toetreding is.

Het vertrouwen in de EU verdwijnt trouwens steeds verder in de Biesbosch.

Ingrijpen in Syrië?
Al-Qaeda in het zadel helpen?

De wereld wacht op wat de VS gaan doen.
De VS twijfelen. Obama heeft geen zin in een tweede Irak.
Want als het alsnog misgaat, en het gaat alsnog mis, dan gaat het vingertje weer richting de VS.

Ieder land heeft zo zijn eigen problemen.
Crisis op de thuisbasis.

Wij moeten ons niet met Syrië bemoeien.
Ik weet dat dat inhumaan klinkt.

Mijn humaniteit bewaar ik graag voor mijn eigen land, dat met grote problemen te kampen heeft.

De vergrijzing, waar ikzelf deel van uitmaak, is wellicht de meest complexe aangelegenheid waar deze regering mee te maken heeft.

De plannen verontrusten mij.
We moeten het zelf maar zien te klaren. Vraag hulp aan je buurman of je kinderen.
Geen denken aan!

Mijn fysiotherapeut werkt nog maar anderhalve dag.
Gehalveerd!

In de tram stond een oud vrouwtje met de chauffeur te praten.
Geen dakloze. Maar wel onverzorgd. Kapotte schoenen, vuile kleren, vieze klitharen en een verwilderde blik in haar ogen.
"Ik ga morgen naar Amsterdam hoor. Met de jongens praten. Ze moeten terug op onze tram. Wat er nu op zit is niks. En morgenochtend neem ik jouw dienst over."
Ze stapte op de Oostzeedijk uit en keek om zich heen als was ze in een vreemd land.
Daar werd ik zo verdrietig van.

Ik wil dat het geld - mijn belastinggeld! - dat nu gespendeerd wordt aan hulp "buitenshuis" naar de zorg gaat. Onze zorg!!

Rutte blijft met zijn positieve stemgeluid maar roepen dat wij een risicootje moeten nemen.
Wat kent de premier zijn landgenoten slecht.
Een Nederlander en geld uitgeven...........

Wat denkt Rutte nou?
Dat we en een huis kunnen kopen en onze eigen zorg kunnen betalen?

Het wederzijds vertrouwen is weg.

En zolang dat vertrouwen niet terug is wil ik niets over Syrië, Griekenland, Spanje, Portugal, Turkije........horen.

Beste premier,
maak de wereld beter, begin in Nederland.
***********************************************

Geen opmerkingen: