17 juni, 2013

Steeds verrassend, niet altijd voordelig


 
Deze fles was afgeprijsd.
Op het kaartje stond €4,69. Dit gold voor alle Vanish produkten.
 
Kruidvat in Zierikzee is een te kleine, rommelige en onoverzichtelijke winkel met ongekwalificeerd personeel.
 
Voor mij stonden twee dames met Vanish gel.
Echter, toen ze afrekenden moesten ze €6,90 betalen.
'Ja, maar dat klopt niet hoor. Het kost €4,69.'
 
Het meisje bij de kassa met haar I couldn't care less uitstraling zei dat ze dan even op de manager moesten wachten.
 
Maar ook mijn fles werd voor €6,90 gescand.
 
Toen kwam de manager.
"Deze mensen zeggen dat de Vanish in de aanbieding is. Kan jij even gaan kijken?"
 
Dat gebeurde.
Ik loerde, achterdochtig als ik ben, of ze het kaartje niet weghaalde.
 
Ze kwam terug naar de kassa.
De dames kregen te horen dat de aanbieding niet voor de gel gold.
Ze loog!
Maar dat was niet mijn probleem. De dames lieten de gel staan en verlieten zonder slag of stoot de winkel.
 
Toen was ik aan de beurt.
De kassa bleef tot drie keer toe €6,90 aangeven.
 
'Tja, dan moet ik het kaartje maar weghalen," zei de manager. "Het is een aanbieding van vorige week."
 
'U mag het kaartje weghalen nadat ik  €4,69 heb afgerekend.'
 
Weer probeerde ze me te intimideren. Inmiddels genoten er twintig wachtenden achter mij mee.
 
"Ik ga het kaartje weghalen, want hij blijft €6,90 scannen."
 
'Nogmaals, dat mag u doen nadat ik heb betaald. Ik sta in mijn recht. Er staan trouwens ook geen data op dat kaartje. U moet het mij verkopen voor de prijs die op het kaartje staat.'
Het voelde alsof ik in de rechtbank mijn eigen zaak stond te verdedigen. Iedereen mocht meegenieten.
 
Ze wist dat ik gelijk had en voelde alle ogen op zich gericht.
 
Toen hoorde ik een andere klant bij kassa 2 boos zeggen: 'Die mevrouw heeft gelijk. Het is hier een rotzooi. Dan houd je je spul toch!'
 
Ze verliet met lege handen de winkel.
 
Er werd €6,90 aangeslagen........maar daar moest de korting vanaf........en dat bleek een probleem.
'6,90 min 4,69 - dat is €2,20,' zei ik.
Maar nee, er moest een rekenmachientje aan te pas komen.
 
Een winkel runnen valt niet mee.
Dat jonge, ongeïnteresseerde, te dom om d'r eigen kont te krabben wicht is natuurlijk te bedonderd om op zaterdag om één over vijf die kortingskaartjes even weg te halen.
 
En vandaag waren ze het domweg vergeten. Dat was me helemaal duidelijk.
 
Maar ik weigerde daar de dupe van te worden.
******

Geen opmerkingen: