25 april, 2019

Bevrijdingsdag


De camping staat bomvol, maar het is ongekend rustig (afkloppen).
Dat er zoveel Italianen staan verwonderde ons, totdat we vanmorgen hoorden dat vandaag de Italiaanse 5 mei gevierd wordt.

Wij konden heerlijk buiten ontbijten.
Maar wie denkt dat er "frische Brödchen" op tafel komen, die heeft het mis. Het Italiaanse brood is sinds 1959 (toen ik voor het eerst met mijn familie en drie tenten naar Italië ging) niet veranderd.

Zelfs Jacky krijgt het niet weg.


De supermarkt op de camping is werkelijk prima.
De Ruijter kom je ook werkelijk overal ter wereld tegen.


De rustdag werd goed benut.
Ik moest een grote was doen. De machines zijn fantastisch. Er zit zelfs wasmiddel en softener in, zodat mensen er geen rotzooi van kunnen maken.

Zelden heb ik zo'n goed georganiseerde camping gezien als deze.
De douches zijn heerlijk warm en je kunt er net zolang onder staan als je wilt. Met de oplopende temperaturen (ik stond vanmiddag in mijn badpak te strijken) schroom ik niet om ruimschoots gebruik te maken van de uitstekende faciliteiten.


Manlief had er helemaal geen zin in, maar hij kon niet in zijn luie stoel blijven zitten en toezien hoe zijn vrouw zich in het zweet werkte.

Sahara zand en een splinternieuwe caravan: juist ja............aan de schoonmaak, schat.


We maakten een kort uitstapje naar Fiesole, een dorp op een heuvel vanwaar je met helder weer een schitterend uitzicht op Florence hebt.

Dat was vandaag niet het geval, maar het is er mooi wonen. 


Er was een marktje waar regionale producten werden verkocht en namaak Louis Vuitton tassen.

Deze man had het of heel druk gehad of hij viel van verveling in slaap. 


We eten straks een salade niçoise.

Morgen verlaten we Florence en trekken we verder naar het zuiden.
Barberino Val D'Elsa (Chianti) is onze volgende bestemming (een ritje van niks).
Als dat goed bevalt blijven we er wat langer.
******

Geen opmerkingen: