10 april, 2019

Rustdag


Hier zit ik achter mijn oude machientje in Rotterdam.
De laatste keer dat ik hierop heb ingelogd was december 2016. Maar ik heb hem aan de praat gekregen.

Vanmorgen moest ik vanuit Chaam naar Middelburg.
Er was een stuk van een tand afgebroken en godzijdank kon ik op korte termijn terecht bij mijn eigen tandarts.

Het betekende dat ik na een slechte, onrustige nacht om half negen wegreed, uitgezwaaid door manlief en Jacky.
(Maar wat ben ik blij met de keuze van deze caravan, vanwege de badkamer. Wij moesten vannacht welgeteld zes keer naar de wc en waren dolblij dat we dat rustig achter het haakje konden doen.)

De tandarts keek verbaasd op toen ik binnenkwam.
"Tja- dit gebeurt altijd vlak voor de vakantie."

'Ik heb u twee weken geleden nog in de stoel gehad. Toch niet dezelfde tand??'

Neen, gelukkig was het niet dezelfde tand.

"Ik betaal contant."
Ze moesten lachen.
"Ja, de nota wordt anders veel te laat betaald. Dan denken jullie dat ik een wanbetaler ben en dan komt de deurwaarder langs."

Mijn autootje was beladen met vuile was en overtollige spullen.
Ik had dus drie pakken schuursponsjes meegenomen, twee busjes zout, 6 pakken vuilniszakken en nog meer van dat soort zaken.
Maar ook maakte ik wat meer ruimte in de kledingkast.

Je weet het pas wanneer je alles inruimt.

Er stonden ook nog boodschappen op mijn lijst: blikvoer voor de makkelijke hap onderweg.

Er was ook nog belangrijke post die ik op moest halen.

Twee weken geleden was ik, zoals eerder vermeld, ook bij de tandarts geweest, maar die rekening was nog niet gearriveerd.
Dus belde ik Infomedics om de nota op te vragen.
Ook weer geregeld.

Het zijn allemaal van die dingetjes waar je alert op moet zijn en die je ook moe maken.

Manlief ging heerlijk wandelen in de bossen van Chaam, zo liet hij me weten en hij probeerde wat slaap in te halen.
Dat deed ik hier ook. 
We moeten uitgerust op reis en de stress moet uit het hoofd -en het lijf.

Ik heb mijn lijstje hier afgewerkt en doe een paar wasjes.

Manlief heeft vanavond alle ruimte en rust om naar Ajax te kijken en ik pak hier een detective.

Morgenochtend mag de fysio mijn stramme spieren nog wat los masseren, het autootje moet ik in de garage zetten en dan rij ik met mijn vriendin terug naar Chaam.

Deze dag heeft mij goed gedaan.
******

Geen opmerkingen: