30 april, 2019

Culinair blogje


Even iets anders.
Toen we gisteren uit Siena terugkwamen wachtte ons nog (we waren verdrietig vanwege de waterhuishouding buiten) een onplezierige verrassing. 

Er liep water onder de wc uit.
Het bleek uit het waterreservoir te komen. Een lek?
P. wist het niet te verhelpen. Met handdoeken en een keukenrol hebben we alles drooggemaakt en het reservoir leeg laten lopen.

Het is een sophisticated systeem, maar het gaat ook snel kapot blijkbaar.
De wc kunnen we gelukkig gewoon gebruiken, maar we gooien er nu zelf water door.


Na die tegenvaller zijn we heerlijk gaan eten in dit lokale restaurant waar mensen uit de wijde omtrek naartoe komen omdat de keuken fantastisch is. 

We hebben genoten, mede vanwege het uitzicht.

Mevrouw staat in de keuken en meneer is de gastheer.

Het interieur is Italiaans simpel, maar mijn reservering leverde ons de mooiste tafel aan het raam op.

We begonnen met een klein flesje prosecco en lieten ons adviseren toen het op de wijn aankwam. Ik vond wel dat dat een Chianti moest zijn. 


Manlief at: ravioli, gevolgd door gevulde aubergines.

Ik: tagliatelle met artisjokken en paddenstoelen, gevolgd door een gegrilde karbonade op z’n Siena’s.

We hadden nog een halve fles rood over en dus vroeg ik, buiten de kaart om, of we een bord met lokale kazen konden bestellen. De baas glunderde.

Bij de koffie kozen we voor een stukje taart met appel en noten. Alles door de signora gemaakt.

IK rekende €97,- af........ uit mijn statiegeld potje.
*****

Geen opmerkingen: