17 april, 2019

Op naar Martigny



Om 9.30 uur vertrokken we uit Eguisheim.
We kijken terug op een leuk verblijf en hopen zeker nog eens terug te komen.


De rit naar Martigny had niet beter kunnen verlopen.
Ik had te doen met het vrachtverkeer dat uren stond te wachten bij de douane in Bazel.


Wij hadden geen centje pijn.
Ik moet zeggen dat ik meer dan blij ben met de route tot nu toe.

We hebben nog niet in een file gestaan (afkloppen).
De weg via Bern (A27) en Vevey is echt fantastisch.


Ja ja, uw blogster nam het stuur weer eens over en ik kan u geruststellen: het voelt inmiddels vertrouwd.
Ook de inhaalacties gingen goed.


We waren er om 13.45 uur.
De receptie was tot 15 uur gesloten, maar om half drie kwam de beheerster tevoorschijn.
We mochten zelf een plaats uitzoeken en konden zelfs de auto aangekoppeld laten.
Ideaal.

Zwitserland is mooi, het weer is voortreffelijk (20℃)........maar waarom zijn de Zwitsers zo onaardig -en ronduit onbeschoft.

Manlief vroeg bij een tankstation de weg naar een winkel. De man achter de kassa begon tegen hem te schreeuwen: "Rausssss!!!"

Manlief: "aber ich habe nur eine Frage."

"Raussss mit dem Hund. Raussss."

Ook de beheerster van de camping slaagt niet bepaald voor het vriendelijkheidsexamen, maar we zijn op doorreis en daar is deze camping ideaal voor. 


De Eurostekker paste niet in het kastje. Natuurlijk niet hoor ik u zeggen: je bent tenslotte in Zwitserland.

"Ik heb een doos met stekkertjes, maar die passen er ook niet op."

Gelukkig werd het opgelost en hebben wij stroom (10A zelfs).

Herkent u de pas op voor je handen verpakking??


Wat schaft de pot vanavond?

Hachee, puree, doppers met worteltjes en rauwkost.
Stukje camembert toe.
Klein flesje Pinot Gris, souvenir uit de Elzas


Alors: er staat nog één berg in de weg, maar daar kruipen we morgen onderdoor.

Dan zijn we in Italië!!
******

Geen opmerkingen: