12 april, 2019

Morgen start het avontuur


(Bovenstaande foto is een beeld dat ik iedere ochtend zie. Vuil water lozen)

Feitelijk is de hele week al één spannende happening.
De caravan hebben wij goed leren kennen.
Ook qua weer is het behoorlijk afzien.

Kortom het was een goed idee om een proefweekje in te lassen dicht bij huis.

(De zeer betaalbare camping Klein Paradijs in Chaam is uitstekend, zeker buiten het hoogseizoen. 
Het terrein wordt erg goed onderhouden. Sanitair is schoon en functioneert buitengewoon goed. Het kraantje naast de elektrakast is een ware luxe. De plaatsen zijn ruim. Voor wifi moet betaald worden)

Op het moment dat we vanmorgen tegen elkaar zeiden "hè, wat is het behaaglijk warm in ons huisje" begaf de verwarming het opnieuw.

Maar we weten nu de geheime knoppen te vinden.
Desondanks hebben we ons ongenoegen over de vele storingen doorgebeld naar de verkoper.

"Laten we nou voor de zekerheid toch maar een kacheltje kopen."

Zo gezegd, zo gedaan.


Tanken in Baarle-Nassau.
Dat scheelt dus €0,40 per liter. 
EU

De map met de route ligt klaar.
Gisteren heb ik een camping bij Arlon besproken voor één nacht. 


Wat schaft de pot vanavond? (een dagelijks terugkerend item)

Ik maak het mijzelf makkelijk:
voor hem pasta en voor mij zuurkool van de luxe groenteman (€10,40) in Bavel.

Bij de ernaast gelegen slager stond ik met tien Rolex horloges en zes Louis Vuitton tassen.
Zij aten biefstuk van de haas en kalfsoesters.
Ik (op mijn klompen) vroeg om een rookworst.

"Hebben we alleen maar in de diepvries. Het seizoen is over."

Het seizoen is over??
Het vriest 's nachts en er hangt sneeuw in de lucht.

We zagen een Jumbo.
Manlief parkeerde de auto voor de deur.

Bij de vleeswaren: "waar kan ik de rookworsten vinden?"

'Wa blief?'

"Rookworsten...R-O-O-K-W-O-R-S-T-E-N. Voor de boerenkool, weet u wel?"

'Nee, hoor het seizoen is over.'

Dus trek ik vanavond een blik snackworstjes open. 


Waarmee het startsein van het echte kampeerleven is gegeven.
******

Geen opmerkingen: