16 april, 2019

Vol bleek dus niet vol



Och, wat een comfort: een afzuigsysteem achter de kookplaat.
En al die vliegenhorren. Echt heel erg super.
Ik ga de caravan steeds meer waarderen.


Vandaag is schoonmaak -en wasdag.

Morgen reizen we door naar Martigny in Zwitserland, vlak voor de Grote St. Bernard(tunnel).

Ik probeerde die (geplande) camping gisteravond te reserveren, maar tot mijn grote schrik bleek die camping vol te zijn.
Telefonisch waren ze niet bereikbaar.

"Dan maar bij het Meer van Genève boeken," zei manlief. "Dan moeten we de volgende dag wel langer rijden."
Maar ook die camping gaf VOL aan.

Zoiets breekt me op, want dan ga ik liggen piekeren.
Ik was om 3 uur klaarwakker en heb tot 6 uur zitten computeren.

We zijn er namelijk ook achtergekomen dat de Italianen niet scheutig zijn met het verlenen van elektriciteit.
Maximaal 6 ampère kan je verwachten.

Eerst schiet ik in de stress, maar wanneer ik er goed over na ga denken komt de berusting.

Anderen doen het daar ook mee, dus ook wij zullen het onder de knie krijgen.
We weten nu hoeveel de apparaten verbruiken en we zullen veel moeten schakelen.
Al doende leert men.

Nog even over de drukte.
Deze (16 amp) camping (€60,60 voor 3 nachten!!!) is dus echt goed!!

((Ik wil aparte beoordelingsblogjes maken, maar dit terzijde.))

We hadden hier niet gereserveerd. Dat moeten we een volgend keer wel doen.
De camping is namelijk erg populair.
Onze Duitse buren wilden hier twee weken staan. Ook zij waren op de bonnefooi gekomen.
Helaas.
Ze moeten vrijdag plaatsmaken voor een andere caravan.

Ik had helemaal niet gedacht aan de Duitse paasvakantie, die twee weken duurt.

Ook daar lag ik vannacht over te piekeren.

Vanmorgen heb ik de camping in Martigny gebeld.
Ze had WEL plaats.
Dubbelchecken blijkt succesvol.

Wat de pot vanavond schaft weet ik nog niet.
We gaan uit eten in Eguisheim.


Nu eerst even een tukje.
****

Geen opmerkingen: