09 juli, 2007

Degeneratie

Ik lees eigenlijk alle nieuws op de .nl sites, die 24/7 ge-update worden. Manlief kan op kantoor zijn ochtendblad lezen. De avondkranten handhaven we, evenals wat opiniebladen.
Was het AD een kwaliteitskrant, dan hadden we het abonnement niet opgezegd. Maar om de krant nu alleen te houden vanwege de uitstekende sportbijlage, ging ons toch wat te ver.
Want dat de sportkatern van het AD bijzonder goed is staat buiten kijf. Vooral tijdens evenementen als het EK en WK voetbal en nu de Tour de France, excelleert de ochtendkrant met nieuws, meningen, columns en interviews. Vorige week stond er een opvallend artikel over Jean Nelissen in.

De 70-jarige Limlander, die de komende 3 weken iedere avond onverstaanbaar zijn column lispelt in "de Avondetappe", heeft een drankprobleem. Dat hij zulks in alle toonaarden ontkent is des alcoholists.
Een tour met EPO-renners en een journalist die opstaat met een glas jenever. En dan ook nog die "niet-weg-te-krijgen/ik-ben-zo-vol-van-mijzelf" metafoormachine Mart Smeets. Brrrrrrrr.

Ik volg de Tour dit jaar weer via den Belg en sla die ergerlijke avonduitzending van NOS Sport over.

Waarom worden de goede "oudjes" door de Publieke Omroep aan de kant gezet, maar dit duo gehandhaafd? Alle vijftig plussers worden vervangen door jeugdig "talent" en wijken uit naar - het eerder door hen bekritiseerde - MAX of schnabbelen gretig bij in commercials.

Hoe serieus neemt de NOS dit sportprogramma, dat vraag ik mij waarlijk af.

Geen opmerkingen: