24 juli, 2007

Pijnlijke slippertjes

Ik koop de krengen nooit (meer).

Mijn moeder was schoolarts en verbood ons deze slippers. Dit tot ons grote verdriet, want iedereen droeg ze in de jaren '60.
"Ongezonde rotzooi, maakt je voeten kapot", zei ze onverbiddelijk. "En slecht schoeisel leidt tot andere lichamelijke klachten. Ik zie de ellende dagelijks in de praktijk".

Toen ik het huis uitging en mijn "vrijheid" totaal wilde uitbuiten, kocht ik heel recalcitrant een paar hippe teenslippers.

En ja hoor, mams kreeg na één dag al gelijk. Dat heb ik natuurlijk op dat moment niet toegegeven.

Behalve exceem en rode - tot blaren leidende - striemen kreeg ik ook pijn in mijn kuiten en later onderrug.
Het plastic schoeisel verdween na een week - van koppig doorlopen ondanks de pijn - in de vuilnisbak.


In de V.S. zou een paar teenslippers zomaar tot een claim kunnen leiden. Toen ik onderstaand verhaal las en de foto's met afschuw aanschouwde, leek mij dat heel vanzelfsprekend.

http://mirror.geenstijl.nl/20070724-walmart/www.lamanaphotography.com/walmart.htm















"Mam, je had gelijk".

Geen opmerkingen: