13 maart, 2008

Toeval

Gisteren was ik even in de winkel van Maria Heiden - 'Van Gennep'. Ik was benieuwd naar haar belevenissen op het Boekenbal.
Terwijl we zaten te praten kwam er een vrouw binnen, wiens gezicht mij heel bekend voorkwam.
'Dag Pietie', zei Maria.

'Pietie?', herhaalde ik.
De vrouw keek mij onderzoekend aan. Ze was overrompeld. 'Goh, wie ben jij ook al weer'.
'Ellen ten Bruggencate, zusje van Mieke'.
'Ochhhhhhhhhhhhhhh, natuurlijk. Wat leuk. Nu weet ik het weer. Je lijkt op Mieke'.

Enfin, zij hebben samen 41 jaar geleden eindexamen gedaan en ik herinner mij Pietie van het feest dat nadien bij ons thuis gehouden werd. Zij was een dolle, spontane tante.
In het kort vertelde ik haar hoe het met mijn zus ging. Ik zou haar Mieke's adres opsturen. Pietie gaf mij haar e-mailadres.

Mijn e-mails worden standaard afgesloten met mijn visitekaartje (familienaam en website).

Ze reageerde in haar bedankje: 'ben je toevallig familie van Jacob?'
'Ja, dat is mijn zoon'.
Ik begreep meteen dat ze een golfklant/leerling van hem moest zijn en dat bevestigde ze.
'Ik zag net op de website van het GCR dat hij op je lijkt.'

Geen opmerkingen: