20 maart, 2008

Wintertijd

Nog geen lente voor Harry de Winter.
Hoewel het hem - na zijn statement op de voorpagina van de Volkskrant - toch heet onder de voeten moet zijn geworden.
Harry heeft veel hatemail gekregen, waarin blijkbaar ook bedreigingen zijn geuit - wat ik absoluut afkeur.

Toen ik Harry bij P&W in een domme, kansloze woordenwisseling zag met arabist Hans Jansen, wist ik dat dit voor hem een heel akelig staartje zou krijgen. Zijn argumenten sloegen nergens op. Hij probeerde zichzelf wanhopig eruit te kletsen, wat schromelijk mislukte. Tenenkrommend!

Het met foute argumenten verwijzen naar de Tweede Wereldoorlog en daarmee valse emoties oproepen is iets waar ik mijn buik van vol heb.

"Zint eer ge begint, Harry!! Verontwaardiging achteraf is wel erg naief."

Hieronder een paar fragmenten van wat ik in de Pers las. Het wemelt in ieder geval van de tegenstrijdigheden.

De Winter voelt zich ‘onbegrepen’. ‘Ik heb nergens gezegd dat wat Wilders doet met racisme te maken heeft, en heb ook helemaal geen vergelijking tussen de Koran en het Oude Testament willen trekken. Ik bedoelde het verbindend, en het gaat mij om een ding: dat de moslimgemeenschap als geheel niet in de hoek wordt gedrukt. Het enige verbindende dat er uit voort is gekomen is dat het nu over de kut-Marokkanen én de kut- Joden gaat.’

De Winter laat verdere acties er maar bij zitten. Al is ‘60 procent’ van de reacties die hij krijgt positief. ‘Ik ga zaterdag demonstreren tegen Wilders op de Amsterdamse Dam.’ (Op het nieuws hoorde ik dat er geen parlementariërs mee doen aan demonstratie).
Daarna gaat Harry ‘de zinnen verzetten’. Want ja, het is ‘wel heftig’ allemaal. ‘Maar ik zou zo nog tien advertenties plaatsen. Bij wijze van spreken dan hè?’

Hij gaat de zinnen verzetten. Prima.
En daarna gewoon weer mooie programma's maken, Harry!!

Geen opmerkingen: