12 maart, 2008

Prijs

Dagelijks heb ik prijs. Readers Digest, de Nationale Postcode Loterij, de BankGiro loterij, de Lotto, de Krasloterij, de ECI, enzovoorts. Tegenwoordig word ik telefonisch gestalkt door de Duitse Lotto.
Maarrrrrr, daar zit wel altijd een maarrrrrr aan vast. Je moet iets invullen en opsturen. Met andere woorden: ze willen je hele doopceel. Het zijn prijzen waar een prijskaartje aan hangt.
Dat soort post gaat ongeopend de vuilnisbak in.

Nu had ik op de site van Orkater - mijn favoriete toneelgezelschap - meegedaan aan een prijsvraag. Het had meer weg van een puzzel: babyfoto's van acteurs plaatsen bij de foto's anno nu. Voor de grap mailde ik dit najaar mijn oplossing en was het al lang weer vergeten.

Drie weken geleden kreeg ik bericht per e-mail. Ik was (met enkele anderen) door Marc van Warmerdam uitverkoren voor de eerste prijs. Vanwege de grote hoeveelheid goede inzenders, was er een selectie gemaakt.
Het Orkater-pakket bestond uit cd's, boekjes - van "Bloedband", "Boys in the band", "Zwaar Water", "Wees ons Genadig" en "de Prefab Tour".
Maar daar ging het mij niet om. Het idee dat ik een eerste prijs gewonnen had gaf mij een enorme kick.
Oh, ja: De voorstelling Bloedband is opnieuw te zien van 13 t/m 17 augustus in de Amsterdamse Stadsschouwburg en dingt tevens mee naar de Toneel Publieksprijs.

Met mijn eindcijfer in de Staatsloterij kreeg ik €5,- korting op een nieuw lot.
Ik droom al jaren van 'het lot uit de loterij'.

Geen opmerkingen: