08 juni, 2010

Debatwinnaar

**********************************
De laatste loodjes.
Zondagavond keek ik naar het Verkiezingsgala in Paradiso, een Links bolwerk. Een leuke uitzending.
Tegelijkertijd vermaakte ik me met de reacties op Twitter.

Maar ik ben blij dat er woensdag een einde komt aan de campagnetijd. De politici ook, denk ik.
Het lijkt alsof iedere omroep zijn eigen debat heeft gehad.
De media mogen niet mopperen. Debatten, politieke uitzendingen, polls, stemwijzers, kieshulpjes........................, ik ben ze zat.

Aangaande de polls "wie heeft het debat gewonnen."

Wat ik een beetje kinderachtig vind is het gebrek aan relativeringsvermogen.
Korte toelichting: GL-stemmers, die coute que coute Femke Halsema als winnaar van het debat aanwijzen -PVV-stemmers die hetzelfde doen met Geert Wilders.
Begrijpelijk. Maar ook wel een beetje kortzichtig en niet helemaal billijk.

Dat de grote peilingen van Maurice de Hond en het NIPO effect sorteren, geloof ik wel. Hoewel je er niet op kunt blindvaren.
Geert Wilders werd vanavond door leden van het EenVandaag Opiniepanel uitgeroepen tot winnaar van het lijsttrekkersdebat van het tv-programma op de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
In een andere poll kwam Mark Rutte er als beste uit.

Cohen weet zich steeds beter te weren. Het debat gaat hem makkelijker af, de angst is verdwenen.
Desalniettemin blijft de boodschap waardeloos.
In de peilingen stijgt de PvdA. Het is verdomd irritant - ik heb er ook behoorlijk de pest over in, maar Cohen herstelt zich (in -en dankzij het debat). Dat signaleer ik als VVD-stemmer.

Het lijkt op "Wie van de Drie."
Ze veren een voor een even op, maken schijnbewegingen - waarna er een onverwachte winnaar opstaat.

Geen opmerkingen: