01 juni, 2010

Gretta

Maandagochtend was ik nog woedend op Israël. We volgden het nieuws, wat achteraf onvolledig en voorbarig bleek, over de aanval op schepen met hulpgoederen voor burgers in Gaza.

Omdat ik de rest van de dag op pad was miste ik het een en ander. Het nieuws liet vanavond een terughoudende Maxime Verhagen zien. Dat is beter dan gissen naar de ware toedracht..

Waren de mensen aan boord van dat Turkse schip wel of niet (on)bewapend? Wie gebruikte het eerst geweld? Wat werd er vervoerd? Enzovoorts, enzovoorts.

Toen zette ik K&vdB aan. Daar zat ze..................................Gretta!!

Het liefst zapte ik weg. Als ik die vrouw zie word ik driftig. Mijn bloeddruk stijgt naar een gevaarlijke hoogte.

Gretta maakt mij, zodra ik haar zie, heel erg pro-Israël. No matter what.

Is het geen vlag aan haar huis, dan hangt ze wel iets Palestijns om haar nek.
Ik vind Gretta Duisenberg een doodeng mens. Ze provoceert aan de lopende band.

Nee, ik laat mij niet verleiden tot vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog.

Maar het wordt me wel heel moeilijk gemaakt als ze hooghartig en vol trots zegt:
"en morgenavond heb ik een werkdiner met de Iranese ambassadeur." 
*************************************************************************************

Geen opmerkingen: