22 juni, 2010

Ruiken

*********************************
Ik vind deze weer zo onweerstaanbaar leuk.

Ruiken
column THEODOR HOLMAN

Mark hief zijn poot op en piste keurig tegen een autoband. Toen zag hij bij de Hofvijver ineens een heftig kwispelende Job aan komen lopen.

''Hallo,'' zei Job, ''mag ik even aan je kontje ruiken, Mark?''

''Je weet precies hoe mijn kontje ruikt; er valt dus niets nieuws op te snuiven.''

''Laat me nou even ruiken,'' zei Job.

Het irriteerde Mark. Arrogant liep hij door, terwijl Job z'n neus tussen Marks achterpoten stak.
Plotseling kwam Alexander de hoek om. Mark ergerde zich altijd aan diens Ikeakop.

''Hoi Mark, mag ik even aan je kontje ruiken?'' vroeg Alexander welbespraakt.

''Dat heeft geen zin! Ik zou als ik jou was eerst maar eens aan het kontje van Job ruiken!''
''Ik heb al aan Jobs kontje geroken! Dat ruikt goed! Het gaat om jouw kontje, Mark!''
''Fout!'' zei Mark, ''ik moet jullie kontje ruiken. Ik ben de grootste, ik ben de machtigste, dus ik ruik eerst jullie kontje! Begrepen?''
Alexander hief zijn poot op en piste tegen de pui van hotel Des Indes.

Ineens gingen de honden alle drie zitten, want daar kwam Femke aangetrippeld. Femke was de laatste tijd wat breder in de heupen geworden, maar dat stond haar goed. lees beslist even verder

Geen opmerkingen: