16 juni, 2010

Nul Tien Vandaag

**************************************
Zo, de onderhandelingen tussen twee voormalig partijgenoten zijn in volle gang.
Ze houden zich aan hun zwijgplicht en de Informatie lijkt in goede harmonie te verlopen. Rutte en Wilders kunnen door één deur.

Maar..... of Maxime tegelijk door dezelfde deur kan cq. wil, is de vraag. Ik vrees dat hij achter ze aanloopt en zich vlak voor de drempel omdraait.
Het beste jongetje van de klas - het CDA - is derde geworden en dat vinden ze niet leuk. Maxime voorop.

Over het hoe en waarom ( met name in Limburg) is een hevige discussie losgebarsten. Op Facebook is een "Sorry-actie" gestart. LINK

Daar wil -en kan ik kort over zijn: iedereen is vrij dat te doen (zoals ook iedereen vrij is te stemmen op wie hij/zij wil), but don't count me in. Erg verdraagzaam komt het bij mij niet over. Integendeel, ik denk dat dit soort acties de verdeeldheid alleen maar vergroten.

Trouwens - waarom is de PVV zo groot geworden?
Omdat men geen vertrouwen meer had in de vastgeroeste politiek. Nederland werd niet geregeerd.
Dus reken daar niet de kiezer op af, maar de politiek!!

Gemakshalve en omdat ik het zelf niet beter kan verwoorden neem ik de reactie van Joost Zwagerman over:
"Als je iets verkeerds doet, bied je je excuses aan. Nu excuseren mensen zich voor andermans 'verkeerde' stemgedrag. Dat maakt een aanmatigende, paternalistische en hovaardige indruk. De ondertekenaars benadrukken onder het mom van 'een ludiek protest' uitsluitend de eigen veronderstelde morele voortreffelijkheid. 'Ikzelf ben heel erg in orde, maar wat verschrikkelijk dat Ander zo abject gedrag vertoont. Sorry, mensen!' Brrr."

Goed, het land is dus in rep en roer. Zó veel snippertjes op zó'n kleine oppervlakte heb ik nog nooit gezien.

Wat gaat Maxime Verhagen doen?
Lastig zijn in ieder geval, want in feite heeft het CDA wéér de touwtjes in handen. Hij zal ongetwijfeld de VVD/PVV warmte als onbehaaglijk ervaren - zich buitengesloten voelen.

Er is een beetje paniek in de tent. Ze weten niet wat ze met deze - voor hen onbekende - situatie aanmoeten.
Balkenende schoof voor zich uit. Verhagen schuift van zich af.
In Trouw lees ik: Het CDA gaat een extra partijcongres organiseren, waarbij de leden kunnen beslissen of de partij moet meedoen aan het volgende kabinet.

Goed, de leden van het CDA gaan dus bepalen wie ons land gaan regeren.

Sorry-activisten.............................kom er maar in.
***********************************************************************

1 opmerking:

Bert zei

Als ik vandaag weer lees wat PVV-aanhangers allemaal voor flauwekul op het Elsevier forum uitbraken, dan schaam ik me er absoluut niet voor dat ik een van de Facebook sorry-activisten ben ....

Eigen veronderstelde morele voortreffelijkheid? So be it ....

Cheers