23 mei, 2012

De stoel



Krak zei hij.
Na 20 jaar trouwe dienst.
Ik legde meteen verband tussen mijn zwakke pezen en de veren van deze bijzondere stoel.

Want dat hij bijzonder is, daar kwamen we vanmiddag achter.
De "stoelendokter" liet ons het bewijs zijn. Een genummerde/gemerkte stoel.


Ooit in Goes gekocht, toen wij dat fantastische huis in Kapelle (jazeker: Annie M.G en J.P) betrokken, wat ik zo heerlijk kon inrichten.

P. vond hem veel te duur. Inderdaad - duizenden guldens.
En de bekleding was ook niet sterk genoeg volgens mijn zuinige echtgenoot.

We kregen de stoel op zicht.
Eén dag.
Toen ging hij retour.
Maar na een paar dagen kwam hij toch weer in huis.
Voorgoed.

De stoel heeft drie verhuizingen overleefd.
Ik voelde wel dat hij wat moe werd en wat in leek te zakken. Desondanks bleef hij fier overeind.
Alle nieuwe aanschaffen na hem moe(s)ten zich aan zijn (r)uiterlijk aanpassen.
De stoel rules!

Nu heeft de "stoelendokter" hem meegenomen.
Even wat orthopedische ingrepen, maar aan een facelift is hij nog niet toe.

Over drie weken draagt mijn stoere ruit mij weer.

Dan beginnen we aan STOELGANG 2.
*****

Geen opmerkingen: