09 mei, 2012

Mannen hebben hoge wensen

 

Goed!
We waren zaterdag dus in Bergamo.
Om kleren te kopen.
--
Wij naar Marina Rinaldi (het "grotere" zusje van Max Mara).
De dames kwamen met ladingen jurken aanzetten.
Allemaal even prachtig.
--
Maar ik wilde mijn kruid niet direct verschieten - dus kocht ik één jurk.
We zouden immers nog naar Verona gaan.
Daar is een nóg grotere Marina Rinaldi. Om te smullen.
--
Echtgenoot nestelde zich in een comfortabele stoel en liet zich verwennen met caffè en Prosecco.
Het irriteerde me mateloos dat ik niet rustig in de rekken kon snuffelen.
Een geblondeerde juffrouw stond continu in mijn nek te hijgen. Ze had de gave juist dat te kiezen wat ik niet mooi vond.
--
Zo is bruin absoluut niet mijn kleur. Zij kwam met ladingen bruin aanzetten.
Het bleek een Russin en dat verklaarde alles.
Inderdaad - ik baalde dat ik mijn slag niet in Bergamo had geslagen.
--
En toen moest ik ook nog eens andere schoenen aan.
Muiltjes van Marina Rinaldi. Want die sneakers stonden niet onder haute couture.
Echtgenoot keek likkebaardend toe.
Die houdt van hoge hakken. Mannen vinden dat blijkbaar onweerstaanbaar sexy.
--
Maar na een uur tevergeefs passen vond ook hij het genoeg.
P. ging zich er zowaar mee bemoeien. Met succes.
Hij kleedde mij (lett.) aan. Ik kleedde hem (fig.) uit.
--
Verder heb ik de hele dag met pijn in mijn voeten gelopen, maar dat was 't waard.
En echtgenoot heeft even een heerlijk moment gehad: El op hoge hakken.
--

Ik ben nog niet klaar.
Gisteren.
Monte Isola.
--
Wij stapten de boot af en hoorden een gil.
Een vrouw ging als een Italiaanse teef tekeer tegen de kapitein van de ferry.
Haar hak was afgebroken. Splinternieuwe schoenen.
De kapitein kwam met gereedschap om het stukje hak los te peuteren.
Tevergeefs.
--

Ze wiebelden voor ons uit over de eeuwenoude keien van het eeuwenoude eiland.
Ik zag haar enkels zwikken.
Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden.

Geen opmerkingen: