17 mei, 2012

Geen Adelheid, geen barones

*****************************************************************
Dankzij de social media kon ik contact zoeken met historica Ileen Montijn, die mij een aantal tips gaf.

Jonkvrouwe Anna Henriette Paulina de Geer, geboren te Arnhem op 31 maart 1863. Overleden te Zabern (Elzas) op 26 januari 1940.

Eerste huwelijk: 5 augustus 1885 te Boulogne sur Seine met
Constant Mottaz, geboren te Syens (Zwitserland). Overleden te Lausanne op 24 november 1889.
Zoon van Jean Pierre en Marianne Mottaz.

Tweede huwelijk: 18 december 1889 te  Londen met
Wilhelm Theodor Nillius'
Echtscheiding uitgesproken in Freiburg - Zwitserland op 6 juli 1904.

Derde huwelijk: 19 mei 1906 te Arzweiler (Lothar) met
Emile Wilhelm Krebs, geboren te Keskastel (Elzas) op 26 november 1871. Overleden te Zabern op14 april 1941.
Zoon van Jean en Amelie Hildebrand.

Ze was een ver familielid van D.J. de Geer.
Haar vader was ook behoorlijk trouwlustig (3x).

Het eerste mailtje naar de eigenaars van Villa Katz - voorheen Villa Hollandia is verzonden.

Daar kwam een teleurgestelde reactie op. Dat kan ik me ook wel voorstellen.
Er zijn foto's met keizer Wilhelm en overal staat Adelheit onder.
Dat zal dan wel haar roepnaaam zijn en daar laat ik het ook bij.

Maar ik ga verder zoeken in de adelsboeken en hoop dan toch nog iets leuks te vinden over Anna of Adelheit.

Lang leve de social media!!
******************************

Geen opmerkingen: