03 augustus, 2012

"De kleintjes"



Chi: De Tuinen verkoopt het helaas niet meer.
Te duur, volgens de verkoopster.

Aangezien het nergens in de buurt te krijgen is, heb ik een order op internet geplaatst.
Gisteren twee flesjes besteld - vandaag binnen.
Keurig verpakt (het leek wel een surprise met al die schuimvlokken) en voor €4,95 aan de deur gebracht.


De chemokuur belet echtgenoot met boodschappen te sjouwen. Maar ook mijn geopereerde schouders vinden die ballast niet prettig.
"Dan laat je je boodschappen door Albert thuis bezorgen," opperde P.
(Je koopt toch niet meer bij AH? - hoor ik u nu terecht zeggen)link

Dus registreerde ik me gisteren bij Appie en ging bestellen.
Toen ik wilde betalen kreeg ik een melding dat ik te weinig (32,89) had besteed.
Het minimum bestelbedrag (exclusief statiegeld en bezorgkosten) is €70,-
En de bezorgkosten?
€7,50!!

De bezorgdienst zou een service moeten zijn, waar wel degelijk voor betaald mag worden.
Okee, ik vind die €7,50 gortig, zeker als je het vergelijkt met postdiensten zoals hierboven beschreven, maar ik ben bereid die bezorgkosten te betalen.

Waar ik me druk om maak is dat minimum van €70,-.
Is er überhaupt gedacht aan ouderen, gehandicapten, zieken, mensen die onvrijwillig aan huis gekluisterd zijn?
Dat een grootgrutter zich zo bekrompen opstelt....

Albert Heijn let alleen op zijn eigen kleintjes (eerdere klacht).
*******

2 opmerkingen:

Angelien zei

Dag Ellen,

Als ik je soms helpen kan met het doen van boodschappen, hoor ik het graag. Ik wil best b.v. 2 x per week een lijstje komen halen (je mag het ook mailen - je hebt mijn mailadres) - boodschappen doen en alles bij je thuis afleveren.

Ik hoor het wel of ik hiermee jou en P helpen kan.

Vriendelijke groet,
Angelien

Ellen zei

Dat is heel aardig. We redden ons goed - en kunnen altijd hulp van vrienden en familie inroepen.
Dank je.