07 augustus, 2012

Ergernis van Brussel is een pak van mijn hart

****************************************************************************************************
Het heeft mijn aandacht momenteel helemaal niet: de verkiezingen.

Waarschijnlijk geeft P. mij een machtiging om voor hem op de VVD te stemmen.
Hij kan dat helaas niet zelf doen.
Openbare ruimtes zijn een bron van besmetting. Zeker voor iemand die aan de chemo is.

"Ik stem niet op de VVD," protesteerde ik.
De reden verwoordt Jan Bennink vandaag perfect in VK-online.
Ook ik ben woedend op de VVD. Het voelt als verraad.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrr, gloort er iets aan de horizon?
Is het een verkiezingsstunt?
Vooralsnog weet alleen Mark Rutte dat.

"Mark, maak het me makkelijk!!
Ik heb goddomme iets anders aan mijn hoofd. Ieder weldenkend mens weet dat Nederland voor gek staat met Emile Roemer als minister president."
*******************
De VVD liet zijn liberale principes varen. Zo waren ze niet langer snoeihard tegen weigerambtenaren, maar wel tegen vluchtelingkinderen zoals Mauro. Ook zorgde de VVD voor nóg meer betutteling. Met de waanzinnige wietpas als absoluut liberaal dieptepunt.

De VVD kuste de zwarte kousen van de SGP en de knuffelde de botte klompen van de PVV. Alles voor de macht. De stuurloze maanden in het Catshuis, de zinloze Kunduzmissie, het gelijknamige akkoord met appeltjesgroene ideeën zoals de forensentax. Er kwam geen einde aan de ergernissen voor een rechtgeaarde liberaal.

Het had er alle schijn van dat ik nooit meer VVD zou stemmen.
En vooral Mark Rutte had voor mij afgedaan.

Tot ik deze zaterdagmorgen de Volkskrant opensloeg en het artikel van Marc Peeperkorn las. De titel '
Het Europese geduld met etterbakje Nederland is op'.

Het hele artikel van Jan Bennink in VK
********************************************************************

Geen opmerkingen: