19 augustus, 2012

Hittekolder?



Er zijn van die momenten dat ik mijn vuist in mijn mond stop.

Waarom?
Om mij niet met andermans zaken te bemoeien.
Om niet op stom gepraat te reageren.

Gisteren bijvoorbeeld - in de supermarkt.

Buiten was het zengend heet.
Ik stond bij het waterschap en laadde mijn kar vol watertjes.

Twee jonge mannen en een vrouw delibereerden over een fles Spa Blauw.

"Zullen we deze nemen?"
'Ja, is goed.'
"Nee joh, niet die."

"Waarom niet?"
'Te groot? Of wil je met prik?'
"Nee - ik vind die fles te groot."

"Te groot???? What the fuck. We zijn met ons drieën en het is voor de hele dag."
'Ja, we zijn er wel een hele dag.'
"Ja, hallo en ik wil niet uitdrogen hoor."

"Ja jemig, maar er zijn daar geen toiletten. Dan drink ik wel niet."

Geen wc in de buurt, maar hier zakte toch echt mijn broek vanaf.
*********

Geen opmerkingen: